איך כושר גופני יכול לעזור לכם ללמוד טוב יותר

כולם יודעים שפעילות גופנית נהדרת לבריאות הגופנית, אך ישנם שפע יתרונות נוספים מעבר לבריאות הלב או להשיל כמה קילוגרמים לא רצויים. למעשה, מחקר אודות הקשר בין פעילות גופנית לבריאות הנפש, הלמידה והמוח היה נושא חם בשנים האחרונות. הנה כמה סיבות טובות ביותר להתחיל להתאמן כבר היום .

 

משחק כדורסל. טיול רגלי. ריצה, הרמת משקולות, העלאת הדופק,  איך זה נשמע? מְהַנֶה? מייסר? מה אם היינו אומרים לכם שפעילות גופנית היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את הצלחתכם כסטודנטים ובכללי ללמוד פשוט טוב יותר?

כולם יודעים שפעילות גופנית נהדרת לבריאות הגופנית, אך ישנם שפע יתרונות נוספים מעבר לבריאות הלב או להשיל כמה קילוגרמים לא רצויים. למעשה, מחקר אודות הקשר בין פעילות גופנית לבריאות הנפש, הלמידה והמוח היה נושא חם בשנים האחרונות. הנה כמה סיבות טובות ביותר להתחיל להתאמן כבר היום .

הפגת מתחים
מתח בהחלט יכול להפריע לביצועים אקדמיים, ופעילות גופנית היא דרך מצוינת לשחרור רגשי כלשהו. אימון קבוע קשור גם לשיפור בשינה, וזה חשוב מאוד לניהול מתחים. מחקר אחד שסקר מעל 14,000 סטודנטים מצא כי האינטראקציה החברתית המתרחשת במהלך פעילות גופנית היא מרכיב מרכזי להפגת מתחים.  מחקרים מצביעים על כך שפעילות גופנית מאפשרת לגוף להתאמן בתגובה למצבי לחץ כך שהוא עלול להתייעל, כלומר אינכם מרגישים לחוצים כשהלחץ גבוה.

פיטנס פקטורי

מצב רוח פיק-אפ
קשה למוח שלכם לבצע ביצועים טובים כשאתם מרגישים למטה או נסערים. טוב לחשוב על פעילות גופנית כאל "כפתור איפוס" למצב הרוח שלכם – לא משנה אם אתם מרגישים שלחוץ לכם, אתם כועסים או אתם בכל מצב רוח רע אחר, אימון טוב הוא דרך בטוחה להוציא אתכם מהמצב השלילי. מחקרים הראו באופן מהימן שפעילות גופנית משפרת את מצב הרוח תוך מספר דקות מהסיום. ישנן עדויות בנויות לכך שפעילות גופנית סדירה למשך חמישה שבועות ומעלה יכולה להיות כלי רב עוצמה כנגד תחושות דיכאון וחרדה, במיוחד עבור אלו הנוטים לדיכאון או חרדה לטווח ארוך.

פיטנס פקטורי

למידה וזיכרון
פעילות גופנית קשורה להגברת תפקוד הזיכרון, הן לאחר פרצי מאמץ קצרים והן לאחר תוכניות ארוכות טווח. לאחרונה, מחקר בחן את תפקידו של חלבון הנקרא גורם נוירוטרופי שמקורו במוח, או BDNF, המקדם את בריאות וצמיחת הנוירונים. מחקרים הראו שפרץ קצר של פעילות גופנית אינטנסיבית מגביר באופן זמני את BDNF ומשפר את ביצועי הזיכרון. חמישה שבועות של פעילות אירובית עקבית קשורים גם לעלייה ב- BDNF ולשיפור ביצועי הזיכרון. כבונוס, BDNF ופעילות גופנית עשויים להיות קשורים גם לסיכון נמוך יותר לדמנציה בשלב מאוחר יותר בחיים. יש גם מחקר שמציע להרגיל להיות פעיל כשאתה צעיר יותר ישפר את הזיכרון שלך כשאתה מבוגר.

פיטנס פקטורי

ערנות נפשית וריכוז
מחקרים שנערכו עם בני נוער ברחבי מחקרים רבים הראו שפעילות גופנית היא המפתח לשיפור הערנות הנפשית ולשיפור יכולת הריכוז שלהם. פרץ קצר של פעילות גופנית נמרצת, אפילו קצרה כ -10 דקות, נמצא כמשפר את יכולתם להתמקד ולהישאר ערני. ממצאים אלה אושרו במחקרים אחרים באמצעות סורקי מוח שהראו פעילות מוגברת לאחר הליכה של 20 דקות. חושבים שזרימת דם מוגברת למוח היא הסיבה מאחורי הערנות המשופרת הזו.

פיטנס פקטורי

התחלת שגרת תרגילים חדשה
אז לא רק שפעילות גופנית נהדרת לבריאות הגופנית שלכם, אלא שהיא יכולה לעזור לך גם עם היכולות האקדמאים שלכם! זה יכול להיות קשה להתחיל בשגרת פעילות גופנית חדשה, במיוחד בתור סטודנט – רוב הסיכויים שיש לכם הרבה דברים על הראש. ה- CDC ממליץ על שילוב של שני תרגילי חיזוק שרירים מלאים פלוס שעתיים וחצי של פעילות אירובית בעצימות בינונית או 75 דקות של פעילות אירובית בעוצמה עוצמתית בשבוע. אם זה נשמע מכריע, חדשות טובות! אתם יכולים לעבוד על להגיע לסכום זה במרווחים של 10 דקות. להלן מספר טיפים נוספים שיעזרו לכם לשפר את הלימודים והבריאות שלכם על ידי התחזקות פיזית יותר:

– בצעו פרץ קצר של פעילות גופנית לפני שאתם מתחילים את היום. אתם יכול לעשות כפיפות בטן, שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, מה שלא יהיה – פשוט לגרום לדם לזרום וללב לשאוב.  מחקרים הראו את היתרונות הנפשיים של פעילות גופנית.

– מצאו פעילות שאתם אוהבים. בהתחלה, זה חשוב יותר מכמה שזה גורם לכם להזיע כי יהיה סיכוי גבוה יותר להישאר עם זה. פעילות גופנית לא חייבת להיות משמעותית –  זה יכול להיות אימון ריצה קצת במכון הכושר + אימון משקולות זריז.

 

דילוג לתוכן